יום רביעי, 17 באוקטובר 2012

לשלוט על האכילה


לשלוט על האכילה


לכאורה זוהי מטרה קלה: לשלוט על האכילה שלנו. בעצם, זו מטלה קשה מאין כמוה. מיליונים של אנשים בעולם המערבי, השבע, שואלים את עצמם איך לשלוט על האכילה של עצמם. לפעמים נשים רוצות לשלוט על האכילה של עצמן כדי לרזות או לא להשמין. לפעמים אנשים מבוגרים רוצים לשלוט על אכילתם כדי להיות בריאים יותר. לפעמים סתם אנחנו רוצים לשלוט על האכילה שלנו כדי להרגיש טוב אחרי הארוחה: לא להרגיש מלאים וכבדים מדי.
האם זה אפשרי?
קודם כל, טוב לרצות לשלוט על האכילה של עצמנו. טוב לרצות להציב לעצמנו גבולות. מפני שאחת הבעיות, למשל, של אנשים עם עודף משקל, היא שהם נגד הצבת גבולות לעצמם. אז אם אנחנו בעד גבולות, ומאמינים שאנחנו יכולים וצריכים להציב לעצמנו גבולות – אנחנו כבר במצב טוב.
ואיך להציב גבולות לעצמנו?
כאן יש מגוון של פטנטים, גישות ושיטות. אפשר לעשות רישום של האכילה – זה עוזר. אפשר להחליט על גבולות מסוימים, כמו: לא לאכול גלוטן, לא לאכול סוכר, לא לאכול אחרי שעה מסוימת בערב, לא לאכול כשלא רעבים, לאכול בצלחת קטנה, לשים לעצמנו מראש את המנה שאותה אוכלים, ובטח אתם מכירים עוד שיטות (אשמח אם תכתבו אותן כאן למטה).
סבא שלי, זכרונו לברכה, פעם אמר משפט, והמשפט הזה קצת העציב אותי, וגם התמיה אותי. אבל עכשיו אני מבינה את המשפט טוב יותר. הוא אמר: "אדם כורה את קברו במו פיו", והוא הסביר, שבאכילה הלא נכונה שלנו אנחנו מביאים על עצמנו את מותנו. גם סבא שלי, אגב, אהב אוכל טוב. אז התפלאתי לעצמי: "מה, אדם לא יכול לעצור את עצמו אם זה נעשה עד כדי כך מסוכן??"
אז לשם כך נכתבה הרשימה הזו. כדי שננסה לעצור את עצמנו. ברור, לא תמיד נצליח. אין הצלחה מלאה, אבל הצלחה יחסית – זה כבר הרבה.
בהצלחה לכולנו!

לכניסה לאתר עשיר ומלא תוכן לחצו כאן

אין תגובות: