יום שני, 27 באוקטובר 2008

איך מתחילים טיפול אישי ומה קורה בו?

טיפול אישי מתחיל בדרך כלל כשמטלפנים לפסיכולוגית וקובעים איתה פגישה, אבל הטיפול בעצם מתחיל עוד לפני כן - כשמחליטים שלא מצליחים להתמודד לבד עם הבעיות, ורוצים עזרה של איש מקצוע, שיעזור. לאחר השיחה הראשונית בטלפון קובעים פגישה, ואז, בפגישה, מספרים לי את הבעיות שמטרידות, ואני בסופה של הפגישה הראשונה הזו אומרת את הערכתי לגבי הצורך בטיפול, איזה סוג טיפול כדאי לעשות, מה יכול להיות אורכו, ומה יהיו תוצאותיו. אני משוחחת על כך עם המטופל(אני כותבת בלשון זכר, אבל ברור שזה מתייחס גם למטופלות), ויחד אנחנו בונים תוכנית של טיפול, שמקובלת עליו.כאן מתחיל טיפול אישי, שבו המטופל מגיע לפגישה, בדרך כלל בתדירות של פעם בשבוע, ומעלה בפגישה את הנושאים שמעסיקים אותו ומטרידים אותו. אני מקשיבה, שואלת שאלות, וגם אומרת את דעתי על מה שקורה. כשצריך אני מציעה הצעות מעשיות, או מלמדת תרגילים שיכולים לעזור לבעיה שמועלית. אני משתדלת שהטיפול יהיה יעיל, והשימוש בגישות ובטכניקות השונות בהחלט יכול לקצר את זמן הטיפול ולהפוך אותו ליעיל יותר.הטיפול בדרך כלל מסתיים כאשר המטופל מרגיש טוב יותר. בדרך כלל ההחלטה על סיום הטיפול באה מן המטופל, ואנחנו משוחחים על כך יחד.

אין תגובות: